Sonu mutlu biten romantik komedi tarzı kitaplardan sonra Pembe ve Yusuf hayatın hüzünlü tarafını anlattı bana. Kitaba yoğun bir dram hakim olsa da elime almamla bitirmem bir oldu diyebilirim.
Gülsarı'ya Elveda dedikten sonra Aytmatov ile neden bu kadar geç tanıştım diye düşünmeden edemedim. Kesinlikle bu harika yazar ile en tez vakitte tanışmanızı ve özellikle Elveda Gülsarıyı okumanızı tavsiye ederim. Kitabın içeriğine gelince; yazar, komünist devrimi zamanında kırgız toplumunun yaşayışları acıları ve zorluklarını Tanabay ve atı Gülsarı'nın hayatını paralel olarak ele alıyor. okurken düşündümde kitapta anlatılan yaşantılar bizim ülkemizde savaş sonrası dönemde atalarımızın yaşadıkları yoksullukla nasıl benzeşiyor. Hayat aslında dünyanın hangi köşesine gidersen git aynı seyrinde ilerliyor...