Sahte siyasi gerekçeler ne kadar iğrenç! Bir düşünce , bir hayal , bir kavramdan dolayı giyotin adı verilen o korkunç gerçeklik ! Ve halinden şikayet eden , gerçek bir suç işlemiş , kan dökmüş olan ben !
Sanki her mahkum burada kendisinden bir iz bırakmak istemiş. Kalemle , tebeşirle, kömürle yazılmış siyah, beyaz, gri harfler , taşın içinde sıklıkla rastlanan derin yarıklar , sağda solda insan kanıyla yazılmışsa benzeyen pas rengi semboller .
Neredeyse hiç acı çektirmeden bedenini öldürmekle övünüyorlar .Hey ! işte bundan söz ediliyor. Manevi acının yanında fiziki acının ne önemi var ? Dehşet ve merhamet, yasalar böyle yapılmış ! Bir sefil son sırdaşı olan bu anılar belki de günün birinde onlara bazı katkılarda bulunacak…