*Çabası övülen çocuklar emeği,
Kişiliği övülen çocuklar da pes etmeyi öğrenir.
*Mahremiyet sadece, özel bölgeleri korumayı öğretmek demek değil, tutumlarımızla bedenine ve karakterine saygı duyulmayı öğretmektir.
* Çocuğumuza "Git odanda izle! “demek yerine "Gel yanımda izle!" demek daha iyidir. çünkü çocuğu ha ıssız bir sokağa salmışsın ha videolarla baş başa bırakmışsın. Arada hiçbir fark yok.
*Hangisi takdir edilmeli? Davranışlar mı fiziksel özellikler mi?
"Kurban olurum ellerine!" yerine " resmi taşıemadan boyayan ellerine kurban olurum" dmek daha faydalıdır. Çünkü ikincisinde davranışı tanımlayarak veririz.
"Bütün çocuklar karanlıktan korkar ve ben de korkuyorum. Çünkü benim için karanlık, oyun için gözlerime taktığım ve bir daha çıkaramadığım bir fular gibi."