Derslerde kronolojik olarak öğrendiğimiz savaşların, anlaşmaların, olayların insanlar ve toplumlar üzerindeki etkilerini anlatması tarihi olaylarla daha derin bağ kurdurma, tarihi figürleri olağanüstü kahramanlar olmaktan çıkarıp hatalarıyla sevaplarıyla bizim gibi insanlar olduğunu fark ettirme açısından çok kıymetli bir eser.
Kamil Bey'e o kadar hak veriyordum ki olayları bir de öfke duyduğum Nermin Hanım'ın açısından değerlendirmeyi hiç düşünmemiştim. Boşuna dememişler, "Anlatışa göre fetva verirler."
Murat ile Şükran Hanım'ın yüzleşmesindeki insanın özüne dair psikolojik tahlilleri tekrar tekrar okumalı, köleliklerimizi inkar etmek yerine zaaflarımızla yüzleşmeliyiz.