Romanda Peri adında hırslı bir kızın iç çelişkileri, aşkı, acımasızlığı, inancı derinlemesine işleniyor. Yaşamı boyunca anne ve babasının temsil ettiği aşırı dindarlık ve inançsızlık arasında bir sarkaç gibi sallanıp duruyor. Bu çelişkiden kurtulmak için ilgilendiği hocasına bir zaman sonra aşık olmasıyla gelişen olaylar sarmalından büyük bir vicdan azabıyla çıkıyor. Yer yer Peri'nin pasifliği çekingenliği beni gerdi ama aslında hepimiz gibi roman karakterimiz.. Bilenemezlik içinde kendisi. Derin bir bilinemezlik.. Ama sorgulamaktan yılmıyor. Okurken hayatımla ve inançlarımla ilgili çok fazla sorgulama içine girdiğimi farkettim. Yine Elif Şafak yine ardı arkası gelmeyen fikir sarmalları. Güzel ve akıcı bir romandı. Yazarımızı tebrik ediyorum