Kur'an'ın ilk ve doğrudan muhataplarına -tabir caizse- "Kızım sana söylüyorum" diye hitap ettiği, sonraki muhataplarına da dolaylı olarak, "Gelinim sen anla" dediği söylenebilir. Ancak "gelin" metaforundan hareketle diyebiliriz ki biz gelinler, yani sonraki muhataplar bizzat Kur'an hitabının değil, mesajının muhataplarıyız. Bu mesajın ne olduğu bizi ne ölçüde bağladığı meselesi ise bizzat Kur'an metninden ziyade, kıyas ve icma gibi delillerden istinbat edilir.