Neredeyse tüm insanlar toplumun cazibesine kapılır, Doğa pek azının ilgisini ölesiye çeker.Bana öyle geliyor ki, insanlar, Doğa'yla olan ilişkilerinde, sanat hariç, ekseriyetle hayvanlardan alt sırada geliyorlar.
Gayeye her yaklaşmada bir huzursuzluk hissedilir.İnsan gayeye ulaşmak için çalışmayı sever, fakat ulaşmayı pek istemez; bu hal hiç şüphesiz çok gülünçtür.