Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bir Şaman öğretisi şöyle der:
Doğada hiçbir şey kendisi için yaşamaz..
Nehirler kendi suyunu içemez..
Ağaçlar kendi meyvelerini yiyemez..
Güneş kendisi için ısıtmaz.
Ay kendisi için parlamaz..
Çiçekler kendileri için kokmaz..
Toprak kendisi için doğurmaz..
Rüzgar kendisi için esmez..
Bulutlar kendi yağmurlarından ıslanmaz
Doğanın anayasasında ilk madde şudur..
Her şey birbiri için yaşar..
Birbiri için yaşamak, doğanın kanunudur..
Eski çağlardan süre gelen bir anlayıştı bu.. Bütünlüğü anlatırdı. Özü iki cümleydi.
“Ben biz olduğumuz zaman Ben olurum.”
“Ben, ben olduğum için sen, sensin.”
Ömür geçiyor. Bunu sıkça söylüyoruz belki. Yaşananlar, yaşanamayanlar, pişmanlıklar vesaire. İnsan şöyle bir durup düşününce kimine üzülüyor kimine gülümsüyor. Ali Teoman, "Yaptıklarından çok, yapmadıklarına pişman oluyor insan." diyor ya... Yapılmayanın telafisi olmuyor sevgili okur. Dilediğiniz gibi olsun her şey. Var olun.
Ali Teoman
Günaydın. Bu asır canımızı fena hâlde sıkıyor. Umudumuz azaldıkça Siddhartha'yı hatırlıyoruz: "Güzeldi dünya, renkliydi, garip ve gizemliydi! Burada mavi, şurada sarı, orada yeşildi." Her şeye rağmen güzellikler yaşıyor sevgili okur. Yorulacağız ama uyumayacağız. Var olun.
Hermann Hesse