Ümit

Ümit
@Mmeftunn
İnsta: umt_ylcnn

Ümit

, bir kitap okudu
Puan vermedi·69 syf.·
2023 11. kitabı
Stefan Zweig
7.2/10 · 172bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Bir sona aşık başlangıca hayranım ben. Aşk ve sevginin yalanları beni etkilemez!
Deneme : Gördün mü?
Yolda gördüğüm yaslı adamın yanına oturdum. Neden üzgün olduğunu pek bilmiyordum ama yalnız olmasına gönlüm razı olmadı. Yanına oturduğumda beni fark etti ama hüzünün içindeki karanlığa teslim olan bedeni bana bir cevap veremedi. Gözlerini diktiği sessiz duvara bende bakıp: Yalnızlık zor değil mi, dedim. Bir anlık bana baktı ve yüzünü tekrar çevirdi baktığı hislerden ırak duvara. Sanırım konuşmamız buraya kadar diye düşünürken sessiz bir fısıltı gibi başlayıp her saniye tizliği ve şiddetini arttıran sesini duydum. Üzgün bir ses ile baktığı yerden konuşmaya başladı : -İntihar eden bir gülün yaprağındaki hüznü gördün mü? Peki ya batan güneşin gidişine ağlayanları. Sahte göz yaşları ile dolan okyanuslara tükürdün mü? Göz nehri kurumuş olanın, dolan kabına sığmayan yaşları gördün mü? Peki masum çiçeğin sahte sözlerle dökülen yapraklarına minik tebessümünü? Kör olanın içindeki görüntü nasıl olur düşündün mü? Peki ya Doğan güneş ile sevinenlerin renkli çiçekleri kopartıp alışını yada olamayacak şeyi bekleyen umudun görüntüsünü? Gördün mü? Sen bu olanları gördün mü? Yokluk içine varlık arayan zavallının ürkek bakışlarını, başkaları yerine yanan kimselerin gözlerinden dökülen yaşları ve hüzün ile boğulup solan minik çiçeklerin soluk kanvasını gördün mü? Gören çok kişi yok ve gören kör olmayı diliyor. Kör olmak bunu görmekten daha iyi ama kim gözlerini elleri ile oyabiliyor? Hüzün kendini sözlerin etkisi ile dışarı atarken göz yuvalarını dolduran yaşları tetikliyor ve sesin titrek tonunu arttırıyordu. Ona düşünmeden cevap vermiş bulundum duyduklarımın etkisi ile : -bilemiyorum, sanırım hayır. Bana baktı ve yüzündeki kırmızının içine düşmüş denizin mavisini çalan gözlerini gördüm. -Görmek bazen bir çileden daha kötü. Görmemek ise görenlere saygısızlık! Ya kendine acır ve