O kadar çok eleştiri duydum ki Tutunamayanlara dair istemsiz bir ön yargıyla başladım kitaba okuyamayacağım diye.. ve öyle de oldu 3 defa başa dönüp dönüp okudum. Ve yine aynı yerdeyim.
Bir insanın yüreğindeki duygular alışkanlık, sağduyu ya da kurallarla sınırlandırılamazdı, sonuna dek değişkendi. Özgürce kanat çırpar, hareket ederdi yürek. Tıpkı göçmen kuşlar için ülke sınırı diye bir kavramın olmaması gibi.