Pamuk Şeker

"...Oynarken büyüyen kedi yanacak, Aydınlatırken küçülen mum yakacaktı. Küçülen yaka-yaka aydınlatacak, Büyüyen yana yana anlayacaktı. Bir mum yanmasından Ve bir kedi oyunundan Kaldı sonunda Bir gecenin tam ortasında Bir evin bir odasında Göz-göze susan İki insan. Mum yandı bitti, Kedi büyüdü gitti. Oyunlar karıştı gecelerde Suskun uykusuzluklara. O iki insandan, sonunda Birinin anılarında kedi, Birinin dalmalarında mum Kaldı gitti. Nerede bir mum yansa şimdi, Nerede oynasa bir kedi, Birbirine yansıyor, karışıyor gölgeleri.. Bugün dün gibi oluyor, Dün bugün gibi. Mum ellerimi tırmalıyor, Belleğimi yakıyor kedinin elleri."
Reklam
"Günah, günah, hasat yerinde demet;  Merhamet, sucumdan aşkın merhamet!  Olur mu, dünyaya indirsem kepenk:  Gözyaşı döksem, Nuh tufanına denk? Çıkamam, aynalar, aynalar zindan.  Bakamam, aynada, aynada vicdan;  Beni beklemeyin, o bir hevesti;  Gelemem, aynalar yolumu kesti." #NECİP FAZIL KISAKÜREK
Bu sükût çiğnenen bir muhabbetin yasıdır. Bu sükût bir kömürün içerden yanmasıdır. Bu sükût beynimdeki cinnetin potasıdır; Görüp aldanmayınız sessizce durduğuma…” #Sabahattin Ali
“Çok zaman kaybettim. Çok zaman ve biraz da ümit. Yaşamak bu galiba.” #Cemil Meriç

Pamuk Şeker

, bir kitap okudu
10/10
·80 syf.·
Beğendi
·
2018 5. kitabı
Franz Kafka
7.8/10 · 268bin okunma
Reklam