Freud, bu yüzden, normalde ego güçlü olsa bile içgüdülerin bünyesel gücünün tedavi için olumsuz bir faktör olduğunu söyler. İkinci olarak da, ego değişikliğinin bile bünyesel olabileceğini ekler. Diğer bir deyişle, Freud'un iki tarafta da; içgüdüler tarafında da, ego tarafında da bünyesel bir faktörü vardır. Ona göre, ölüm içgüdüsünden kaynaklanan direncin bir parçası olan ilave bir olumsuz faktör de mevcuttur. Bu elbette, sonraki teorisinden gelen bir ilavedir. Fakat Freud, 1937'de elbette bunu da tedavi için olumsuz bir faktör olarak düşünecekti...