Sanma ki derdim güneşten ötürü,
Ne çıkar bahar geldiyse?
Bademler çicek açtıysa?
Ucunda ölüm yok ya.
Hoş, olsa da korkacak mıyım zaten
Güneşle gelecek ölümden?
Ben ki her nisan bir yaş daha genç,
Her bahar biraz daha aşığım;
Korkar mıyım?
Ah, dostum , derdim başka..
Orhan Veli Kanık
"Yorgunum,hiçbir şey bilmiyorum
tek istediğim yüzümü kucağına koymak,
başımın üzerinde dolaşan
elini hissetmek ve sonsuza dek öyle kalmak.."
Franz Kafka
"Ey benim iyimser hallerim
Çabuk aldanışlarım
Hep inanışlarım
Altan alışlarım
Hatayı hep kendimde buluşlarım
Değmeyecekleri kafaya takışlarım
Yoktan yere akıp giden gözyaşlarım
Herkesi insan yerine koyuşlarım
Hepinize elveda
Ben artık kimsenin
Hiçbir şeyi olmayacağım."
Nazım Hikmet Ran