Mülk ve servetin gerçek sahibi Allah'tır; O , belli yasalar çerçevesinde dilediğine dilediği kadar zenginlik vermek ister .
Zenginlik, Allah'ın bir ikramıdır; bu ikram güçlü bir şükür ister .
Şükür, sadece söz ile olmayacaktır; her nimet, şükrün kendi cinsinden olmasını ister.
Nimetlerin gerçek sahibini unutmamak gerekir; çünkü şeytan her daim insanı, elindekini kaybedebilirsin endişesiyle korkutmak ister .
Ben ikide birde böyle oluyorum,
bazen bütün insanları boyunlarına sarılıp öpecek kadar seviyorum, bazen de hiçbirinin yüzünü görmek istemiyorum.
Bu nefret filan değil... İnsanlardan nefret etmeyi düşünmedim bile... Sadece bir yalnızlık ihtiyacı. Öyle günlerim oluyor ki,
etrafımda küçücük bir hareket, en hafif bir ses bile istemiyorum. Taşıp dökülecek kadar kendi kendimi doyurduğumu hissediyorum. Kafamda, hiçbir şeyle değişilmesi mümkün olmayan muazzam hayaller, bana her şeylerden daha kuvvetli görünen fikirler birbirini kovalıyor ...
Fakat sonra birdenbire etrafımda bana yakın birini arıyorum. Bütün bu beynimde geçen şeyleri teker teker, uzun uzun anlatacak birini. O zaman ne kadar hazin bir hal aldığımı tasavvur edemezsiniz...