Her insan sevdiği kimseden bir şeyler bekler. Beklemek, sevilenden gelecek olan güzel şeyleri ümit etmektir. Bu bekleyişte bir menfaat yoktur, şair bunu “beklentisiz bekleyiş” diye ne güzel isimlendirmiş, yani bekliyorsun ama herhangi bir çıkar ummadan, sâfî bir umutla.