Bunun yanında kaçan vaktin gidişine esef etmek ayrı bir vakit harcamadır. Nitekim şöyle denir: "Geçen vakti kaybettiğine üzülmekle meşgul olmak ayrı bir vakit öldürmedir.' Bundan dolayıdır ki "Vakit kılıç gibidir, sen onu kesmezsen o seni keser.' denmiştir...