Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Müjde Dilek Teken

Müjde Dilek Teken
@Mujde_Teken
125 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
136 günde okudu
Dünyanın Aldatmasından Korunmak
Dünyanın Aldatmasından Korunmakİmam Gazali
8.6/10 · 123 okunma
Reklam
Allah için olmayan her şey dünyadır.. Dünyanın zıddı ise ahiretttir.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Kuranı kerim, yaratılış şuuruna eren ve etrafını çevreleyen delilleri algılayabilecek selim insan fıtratına seslenmektedir. Bu ayeti kerimelerin amacı, insan fıtratını, üzerinde birikmiş olan yabancı tortulardan kurtarmak, fıtrat düzenini, üzerine çöreklenerek onu özünde var olan hak daveti kabul etme melekesinden mahrum bırakan pisliklerden arındırmaktı. Karşılıklı etkileşimi sağlamak, yani verilen işaretleri alması ve onlara cevap verebilmesi için fıtratın kapalı gözeneklerini açmaktı...
Reklam
İslam Dini
Bu din, teorik çözümler önermek için varsayımlara dayanan problemler üretmez. Bu din, Allah teâlâ nın şeriatına bütün yönleriyle ve gönül rızasıyla teslim olmuş, onun dışında ki tüm düzenleri reddeden pratik bir toplum ortaya çıktığında ; büyüklüğü, şekli, bağlantıları ve şartları doğrultusunda değerlendirmek suretiyle o toplumun gündelik yaşantısını, pratiğini, dünya ve ahiret hayatını, yine büyüklüğüne, şekline, bağlantılarına ve şartlarına uygun bir hukuk esasına dayandırır.
Ön şartsız, peşinen teslim olmak İslam'a imanın bir gereğidir.
İslam da yöntem, öz ile eşdeğerdir. Bu ikisi arasında herhangi bir ayrılık yoktur. İslamın kendi yöntemi dışındaki hiç bir yabancı yöntem sonuç itibariyle islam'ı hakim kılmaz.
Beşerin emelleri ne olursa olsun sonuçta Allahın dilediği olur.
Kaynağımız kurandır..
O halde islami hareket yöntemi gereğince başlatmamız gereken eğitim ve teşekkül dönemi süresince, içinde yaşadığımız ve kendisine dayandığımız cahiliye etkilerinin tümünden uzaklaşarak ilk müslümanların beslendiği - içine yabancı hiçbir unsuru karışıp bulandırmadığında şüphe olmayan - o temiz ve saf kaynağa yönelmemiz lazım. Evet hem bütün varlıklar hem insan varlığının iç yüzü ve Hem de bu iki varlık türü ile mutlak varlık olan Allah arasında ki ilişkilerin tümünü ona dayandırmak için o kaynağa yönelmeliyiz. Dünya görüşümüzü, değer yargılarımızı, ahlak kaidelerimizi, yönetim, siyaset, iktisat ve hayata yön veren diğer faktörler ilgili görüşlerinizi o kaynak tan almak mecburiyetindeyiz.
Reklam
Bügün biz de İslam dan evvelki cahiliyenin aynısını, hatta belki de daha koyusu içinde bulunuyoruz. Etrafımızdaki şeylerin tümü cahiliye damgası taşımaktadır. İnsanların bakış açıları, inançları, yaşama biçimleri, gelenekleri, kültür kaynakları, sanat ve edebiyatları, kanun ve hukuk düzenleri ve hatta islam kültürü, islami kaynaklar, islam düşüncesi ve felsefesi saydığımız şeylerin pek çoğu bu cahiliyenin ürünüdür.
Yoldaki işaretler..
Şirk merkezli inancı terk edip tevhid merkezli inanç sistemini kabul etmekten, varlık ve hayat hususunda cahiliye bakış açısından uzaklaşıp islamın islamın bakış açısını benimsemekten, yeni bir yönetim altındaki yepyeni bir islam toplumuna katılmaktan, bu yeni yönetimin ve toplumun kendisine yüklediği vazife, yetki ve bağlılıklardan ötürü, cahiliye toplumundan, onun örf, anlayış, kavram ve münasebetlerinden kopma söz konusuydu.
Örnek bir kuran nesli
İslamın ilk muhataplarından biri, müslüman olduğu zaman, cahiliye devrindeki tüm geçmişini kapının eşiğinde bıraktığının bilincinde olurdu. Müslüman olan kimse, islama girdiği andan itibaren cahiliye döneminde yaşadığı hayattan her bakımdan farklı olan yeni bir hayata başladığının şuurundaydı. Cahiliye devrindeki tutum ve davranışlarının tamamı hakkında kuşkulu, şikayetçi, çekingen bir tavır takınarak onları islam ile uzlaşmaz birer pislik gibi kabul ederdi. İşte bu duygu islam hidayetine kavuşurdu.
173 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.