Nikolay LeskovMtsenskli Lady Macbeth
Çok da tarzıma uygun bir kitap olmadı. Entrikalarla, komplolarla ilerleyen hikâyeler bana fazla ağır geliyor.Ben daha çok bir kadının içsel yolculuğunu, kendi uyanışını okumayı isterdim bu kitapta.
Kitap boyunca da hep böyle bir özgürleşme umuduyla ilerledim. Fakat Leskov ters köşe yaparak bize uyanış değil, tutkuların ve sıkışmışlığın altında ezilişi gösterdi. Bu açıdan, her ne kadar kişisel beklentilerime hitap etmese de düşündürücü, sert ama etkili bir klasik olduğunu söyleyebilirim.
Sergey iğrençtin kardeşim ya :/
Aleksandr PuşkinDubrovski
Puşkin’in yalın ve derin dili ile oluşturulmuş kısa klasiklerden.Etkilendiğim nokta ise her satırda “insan olmak” sorusunu sorduruyor.
Bazen Dubrovski’nin öfkesine hak verdim, bazen Maria’nın kırılgan kalbiyle hüzünlendim.
Dubrovski, içimizdeki adalet arayışının ve özgürlük özleminin aynası olmuş.
YAŞASIN ÖZGÜRLÜK DAİMA