Murat

Murat
@Murataslan63
Aşk gibiydi okumak da....Neden, nasıl müptelasi olduğunu, bilen zaten gayet iyi bilirdi, bilmeyene de anlatamazdın bir türlü....
Sahip olduğum şeylere sevindiğim, Sahip olmadıklarıma da üzülmediğim için mutluyum..
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İnsanın özündeki savaş kaybediliyordu. Kendini gerçekleştirip eser bırakan insanların sayısı azalıyor; anne, baba sarmalında dönen, bilgisayar, televizyon ekranında gözünü ayıramayan geniş kitleler hızla çoğalıyordu. Vücutların kütleleri büyürken beyinler de süngerleşiyordu. Sürü insanı için küçük temel ihtiyaçları,Maslow hiyerarşi piramidinin en temel katmanları yeterli oluyordu. Yani yiyor, içiyor, ürüyor, kısıtlı çevresi ve ailesi ile sosyalleşiyor ve sessiz soluksuz geberip gidiyor, ineklere, solucanlara yiyecek oluyordu. Peki, ne olmuştu; ne zaman bu kadar ruhsuzlaşıp ne zaman bu kadar amaçsızlaşmıştık? O, bu dünyadan göçüp gittiğinde neyi değiştirebilmişti? Nasıl bir farklılık yaratmıştı ve acaba kaç kuşak sonra ismi yankılanmayacaktı burada? Bunları soranlar bilinçli insanlardı ve her dönemde kitlece sevilmiyorlardi.
Sayfa 105·Kitabı okudu
Bütün insanlar günü belirsiz bir ölüme mahkûmdurlar,” diye bir cümle okumuştum. Peki, o halde, benim için değişen ne vardı ki?
İnsan sever değil de insan seçer bir yapım vardı.Sohbetim ile emek vereceğim insanı iyice eleyip seçerdim.Bundan da açıkçası hiç zarar görmedim.Ne demiş eski üstatlar:İncileri domuzların önüne,gülleri eşeklerin önüne dökmeyin.Vasattan hasat beklemek elbette hayal olduğundan sahip olduğum en kıymetli şey olan zamanı onu hak edenlerle değerlendirmeyi tercih ediyordum..Sürekli ideal olanı konuşup sonra da vasatı yaşamaktan hiç hoşlanmıyordum. Olanın bitenin dışına çıkabilen,gördüğünün ardında gizli olanları fark edebilen,okuyan,sorgulayan aklını ve sezgisini birlikte kullanan özgün insanlar ile yolculuk yapmayı arayıp duruyordum.
İnsan neden okur? Bir dizeye yahut bir cümleye tesadüf edersiniz, dersiniz ki 'işte bu tam da benim yaşadığım ama adını koyamadığım o duyguyu anlatıyor'. Yalnızlığınız bir anlığına uçar gider. Başka ruhlarla aranızda bir akrabalık bulursunuz. M. Kemal Sayar Başı Sınuklar İçin Kılavuz