''Ne bu zırhlılardan, ne bu ordudan, ne sokak başlarındaki bu makineli tüfeklerden korkuyorum. Beni korkutan şey, kendi aramızdaki anlaşmazlıklar, kendi aramızdaki nifaklardır. Bizi asıl bu mahvedecek.''
Bu eserde tüm dünyanın sorunu olan "IRKÇILIK" anlatılmıştır. Haksızlığa karşı kendisinin ve çocuklarının karşılaşacağı sorunları bile bile ırkçılık davasını ele alan ve savunan bir avukatın hikayesi anlatılmıştır. Bu eser bizlere her ne olursa olsun haksızlığa karşı susmamamız gerektiğini ve insanları yaptıkları bir davranış ile yargılamamız gerektiğini söylemektedir. Tek solukta okunabilecek bir eser olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır.
Bu eser aslında soylu ve fakir halk arasında geçen güç dengelerin her an değişebileceğini gösteren türden bir kitaptır. Ancak bu eserde anlatılmak istenilen mücadele edilirken intikam ateşi ile her tarafı yakıp yıkmak yerine gerçek suçlulara ulaşmayı anlatır. Tüm insanlığı aynı kefeye koymanın ne kadar büyük bir hata olduğunu bizlere gösterir. Çok akıcı bir dil ile yazılmış olan bir eserdir ve okuyucuyu olayların içerisine başarılı bir şekilde alır.
Bu eser gerçekten anlatımı olsun olay örgüsü olsun okuyana zevk veren tek solukta bitirilebilecek bir kitap türünde her bölümde ayrı bir heyecan barındırmaktadır. Anlatılanlar okuyanın gözlerinin önünde olmaktadır ve kitaptaki kahramanların hepsinin yaşadığı sorunlar her dönem insanlığın başına gelebilecek olaylardan oluşması okuyucuyu kitabın içerisine çekmekte ve bağlamaktadır. Kitabı bitirdiğimizde son kısımdaki heyecanlı bir bitiş olması okuyana "Neden burada bitti" sorusunu sordurmaktadır. Ve okunduğu zaman güzel bir sonuç çıkarma fırsatı vermektedir.
Yazar bu kitabında insan ile ölüm arasında geçen süreyi ve bu süre esnasında insansın yaşadıklarını, duygularını ve düşüncelerini anlatmaya çalışmıştır. Kitabı okuduğumuzda anlaşılır sade bir dil ile yazıldığını görebiliriz. Eserde İvan İLYİÇ kariyer basamaklarını hızla tırmanan kendisini en uç noktada görmektedir ama ölümü vaktini hesaba katmamıştır. Öleceğini anladığı an çevresindeki insanlara karşı takındığı tutumu ve yakın bulduğu kişilerin kendisini ne ölçüde önemsediğini görmektedir. Kitabın biz okur severlere anlatmak istediği kısım ise ne kadar başarılı bir birey olduğumuzu düşünsek bile ölümün her zaman yanı başımızda olduğunu unutmamamız gerektiği dersini bizlere vermiştir.