Bir aileyi idare edebilen insan, bir orduyu da idare edebilir. On kişinin idaresiyle on bin, hatta yüz bin kişinin idaresi farklı değildir. Bir cemiyette oğul babasına, küçük kardeş ağabeylerine, gelin kayınvalidesine, kadın kocasına, asker kumandanına bağlı ise, o cemiyetin sırtı yere gelmez.
Akıllarının almadığı bir şey söylersen "deli" damgasını vurmakta acele ederler. Çünkü rahatlarını bozmaktan korkarlar, bazı tedbirler alma külfetinden çekinirler.
Saltanatının da, devletinin de beka bulması, saçma. Dünya yüzünde hiçbir şey baki değildir ki, sen olasın. Büyük İskender, nice yıllar ikbal içinde hükümdarlık yapmadı mı? Şimdi nerede?