Mustafa inan

8/10
·79 syf.··
Beğendi
·
2021 3. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 21 Şubat 2021 00:54
Kuşlar da gitti Yaşar kemalin İnce memedden sonra okuduğum ikinci kitabıdır 79 sayfalık beğenerek okuduğum bir kitaptır. Kitap kısa olduğu için çok detay vermiyecem. Kitap yer yer akıcı ilerliyor. Yer yer de yavaşlıyor yaşar kemalin okuduğum bu eserinde gerçek hayata yakın bir anlatımıyla romandaki olaylar ve romanın verdiği mesajlar etkileyiciydi. Yoğun bir insan sevgisinin giderek azaladığını şehirleşmeyle birlikte artan şehir insanın giderek monotonlaştığını sevgi ve merhametin giderek azaldığını ve insanların insafsızlaştığını acı bir şekilde yüzümüze vurmuş bence Yaşar Kemal. Güzel ve kısa bir günde bitebilecek etkileyici bir kitap tavsiye ederim.
Kuşlar da GittiYaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202218bin okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
10/10
·283 syf.··
Beğendi
·
2020 28. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 03 Ekim 2020 17:26
Oğuz Atay'ın 'Tutunamayanlar'dan sonra 'Bir Bilim Adamının Romanı Mustafa İnan'ı da kendimden bir şeyler bularak ve beğenerek okudum kitap biyografi türünde yazılmış bir eser Oğuz Atay'ın da hocası olan aslen Malatyalı olup Adana da büyüyen bir halk çocuğunun ulusalar arası ün sahibi bir bilim adamının bu uğurda yaptığı çalışmalar sonucu insanlar arasında ilgi odağı olması ve bunlarla birlikte zorlu hayat macerasını anlatıyor. Bu kitabı bana orta okuldayken Türkçe hocam önermişti o zaman bu kitabı neden okumalıyım? Mustafa İnan da kim ?diye bir ön yargılarım oldu. Tabi kitabı okuyunca daha iyi anladım neden okumam gerektiğini bu ikinci okuyuşum herkes okumalı bence. Kitapta Mustafa inan bu hayattan öylece geçip gitmeyen iz bırakan çalışkan, azimli, alçak gönüllü ve mütevazı olan ilimle bilimle uğraşan çevresine ve öğrencilerine bunu öğreten bir dehanın hayat hikayesidir. Oğuz Atay diğer kitaplarında olduğu gibi bu kitabında da toplumsal eleştiri kalıplarını kullanmış '' Vah bana,'' dedi genç adam ; Adanalı hocamızı sağlığında duyup tanıyamadım.'' Tabi tanımazsın gazetelerde resmi çıkanları tanırsın yalnız. ortalıkta görünenleri tanırsın. Her zaman başkalarından bir adım öne çıkanları tanırsın. Adana sporun oyuncularını tanırsın da, Adanalı Mustafa'yı tanımazsın.'' ''Canım bu kadar şeyi bilmeye ne gerek var ? diyerek hemen yorulmasak. Acaba bir gün insanımızı tanıyabilecek miyiz? ne dersin ? '' Aslında biz bilmiyoruz bilmediğimizi de bilmiyoruz bu da ilim ve bilim de gelişmemize büyük bir engel oluyor bu konuya ustaca değinilmiş Mustafa İnan da bizim düşünmemizi çalışmamızı ve yine yine düşünüp değerlendirmemizi istiyor bunu hocasının hayatını yazarken anlayan Oğuz Atay da bu uğurda ben Ne yaptım? Ne yapabilirim ? diyerek kendine özeleştiri yapıyor. Aslında
Edebiyat
Bir Bilim Adamının Romanı: Mustafa İnanOğuz Atay · İletişim Yayınları · 202020,5bin okunma