Ölünce benim halim ne olur; kime giderim demişti sahâbî. Hazreti Peygamber, Rahman ve Rahim olan Allah'a gidersin, deyince, "Ya Resûlallah hiç korkum kalmadı." demiş..
Lisân-ı aşk ederdi güft û gû tâ olmadan evvel Ne sen peydâ ne ben peydâ ne dil peydâ
ne cân peydâ
Ey sevgili aşkın lisanı diyeceğini diyordu,
ta başından beri sen de yoktun ben de.
Gönül de yoktu can da. -Yani aşk kıdemlidir.-
İsmail Fakirullah hazretlerine sormuşlar; talebeniz İbrahim Hakkının şu kadar kitabı var, siz bir şey yazmadınız, niçin, diye. ‘İbrahim Hakkı'yı biz yazdık' demiş.