HOŞÇAKAL
Gecenin sessizliğinde ev feryat etti ama sen duymadın
Kalbim ayaklarına düştü, senden sonra deli olmayı diledim
Aşina olduğum, sensiz bir yabancıyım
Sensiz sokaklarla arkadaşım
Senden sonra bir daha aşık olmayacağım
Sen gittin, aya ve aynaya elveda artık
Göğsümdeki yumruya elveda
Kalbinde kayboldu, yeşermeyen aşkım
Elveda sana, evsiz aşk
Elveda sana, omuzsuz gözyaşları
Acıların sokağında tekrar dolaşacağım
Aşkının bulaştığı bahçeden çiçeğimi kopardın
Kalbimi aşkının çırasıyla yaktın ama sönmedi
Tüm arzularımdan geriye yapraksız bir bahçe kaldı
Sen sonsuza dek gittin
Ben de acılarımla kaldım
Sen gittin, aya ve aynaya elveda artık
Göğsümdeki yumruya elveda
Kalbinde kayboldu, verimsiz aşkım
Elveda sana, evsiz aşk
Elveda sana, omuzsuz gözyaşları
Acıların sokağında tekrar dolaşacağım
Erfan Tahmasbi - Khodahafez
Geceleyin, koskoca şehrin lambalarını
Bir keskin üfleyişim söndürmeye yetecek;
Korku, sehrin çelikten sesini tüketecek.
Herşey susacak o ân, çalınacak kapılar,
Kiremitleri yaprak yaprak alan bir rüzgâr
Ağzamdan haykıracak, uzun, gizi, çapraşık.
Erişilmez fikir ki, düğüm düğüm dolaşık.
Sarıldıkça boşanan yumak, çözülen demet;
Başı görünmez hayâl, sonu gelmez nedamet.
Necip Fazıl Kısakürek
Şimdi bir şeysin benim için ... varsın. fakat bocalıyordum. gizlice düşündüğüm, fark edilmesinden korktuğum hakikat sen miydin, yoksa ben , hatırasızlığı, boşluğu, en ucuz şekilde, sırtımdan korkakça, hiçbir teşebbüste bulunmadan birdenbire atmak için yine hayal mi kuruyordum.-
Dedim ya işte bocalıyorum.
Yeniden yaşamaya başlamak kolay mı?