Çocuktum, anneme; "Ağaca çıkacağım, yardım et." dedim. "Başkasının çıkardığı yerden inemezsin, düşersin." dedi. Bunu hiç unutmadım, ne kadar doğru olduğunu büyüyünce anladım...
A: Aranızda selâmı yayın.
B: Besmele her hayrın başıdır.
C: Cennetin anahtarı namazdır.
Ç: Çocuk 7 yaşına gelince,namaz kılmasını söyleyin.
D: Dua edenle âmin diyen sevapta ortaktır.
E: En hayırlınız ailesine en çok faydası olandır.
F: Faiz ağır bir günahtır.
G: Güzel söz sadakadır.
H: Hayra vesile olan onu yapan gibidir.
İ: İnsanların en hayırlısı Kur'an'ı öğrenen ve öğretendir.
K: Kişi sevdigiyle beraberdir.
L: Laf getirende ve götürende hayır yoktur.
M: Müslüman herkesle iyi geçinir.
N: Namazda şifa vardır.
O: Oruç tutunuz, sıhhat bulursunuz.
Ö: Önce selâm, sonra kelâm…
P: Pişmanlık tevbedir.
R: Rabbin rızası;anne-babanın rızasına bağlıdır.
S: Sıla-i rahim farzdır.
Ş: Şirk üzere ölen cehenneme gider.
T: Tebessüm etmek sadakadır.
U: Uykudan uyanan ellerini yıkasın.
Ü: Üç kişi bir arada iken,ikisi üçüncüden ayrı olarak fısıldamasın.
V: Veren el alan elden iyidir.
Y: Yaşlılara hürmet ediniz.
Z: Zenginlik mal zenginliğiyle değil, gönül zenginliğiyle olur.
"Newton yanılmış," demiş "Evren hiç de deterministik değil."
"O ne demek?"
"Bir şey her zaman başka bir şeye sebep olmaz demek. Yani sen her kahrolası şeyi doğru yapabilirsin ama hayatın yine de boka sarabilir demek."