“Bir fizyoloji öğrencisine "Neden fizyoloji (fizyoloji, vücudun ge nel işleyişini ve bu işleyişin mekanizmalarını ortaya koymaya ça lışan bir bilim dalıdır) öğrenimini seçtiniz?" diye sormuşlar. Öğrencinin verdiği yanıt oldukça ilginç: "Her yere benimle beraber gelen vücudum hakkında daha fazla bir şeyler öğrenebilmek için."
“Öğrenme dediğimiz şey, tamamen değişmeden ibarettir. Herhangi bir şeyle karşılaştığımızda, bir ses duyduğumuzda, bir kelime okuduğumuzda, bir koku aldığımızda, hastalandığımızda, canımız yandığında değişiriz. Bu değişme sonucu, eskisinden farklı olan bir kişi haline geliriz ve artık "öğrenmiş" oluruz. Bart Kosko'nun deyişiyle, "Değişmeden öğrenemez ve öğrenmeden değişemeyiz."