Adil H ADİL

Adil H ADİL
@Natiestoo
Okumayı-Araştırmayı sever….Anlaşılamadığı kadar yazar….Az gezer….Fizik meraklısı….
Karadeniz Teknik Üniversitesi
Konya
Konya
17 okur puanı
Haziran 2021 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Çiçek açsın mı gönlünüz ? O zaman tebessüm ediniz zarifçe tüm anlamsız boş hüzünlerinize. :) Sabahattin Ali
Edebiyat
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Zaman ve Zaman Yolculuğu
Puan vermedi·
Zaman kavramı ve zaman yolculuğu Zamanın göreceli olması ne anlama geliyor? Zamanın göreceli olması mümkün mü ? Zaman aslında nedir ? Bu gibi sorulara değineceğim Zaman yolculuğu ve zaman hepimizin ilgisine çeken bir konu çünkü hepimiz zamanla alakalı düşünüyoruz, zamanla yaşıyoruz geçmiş ile alakalı konuşmalarımız belli bir zaman dilimi gelecek ile alakalı olan konuşmalarımızda keza belli bir zaman dilimini kapsıyor.Algıladığımız dünyada ömrümüz belli bir zaman dilimi içerisinde başlıyor ve bitiyor.Zaman dilimi dediğimiz şey ise iki olay veyahut olgu arasındaki geçen süre. Sonuçta zaman bizi yıpratacak ve eninde sonunda öleceğiz.Burada bize göre kısıtlı bir hayatımız var insan ömrünün ortalama 70-80 yıl olduğunu düşünecek olursak ve bunu geçmiş ve gelecek üzerinde bir noktaya koyarsak kısa bir zaman ve bunu uzatma fikri hepimize cazip geliyor yada en azından geçmişte yaşama fikri, geleceğe gitme fikri ve bu konuya dair merakımız var çünkü görebileceğimiz birçok şey var ve biz birçok şeyi görmediğimizi düşünüyoruz.Ancak şu an elimizde sadece bu zaman var ve yaşacağımız kesit ise bu zamanın içerisinde bir dilimden ibaret. Öncelikle zaman yolculuğunu anlayabilmemiz için zamanın nasıl işlediğini anlayabilmemiz gerekiyor. Daha doğrusu zamanın ne olduğunu anlamak gerekiyor Zaman basitçe aslında bir boyuttur.4.Boyut. 1.Boyut sabit bir çizgiden oluşur. Yükseklik eklendiğinde ikinci boyut ardından derinlik eklendiğinde ise üçüncü boyut halini alır. Bizler 3 boyutlu canlılarız yükseklik genişlik gibi bazı ifadelere sahibiz Zaman ise tüm bunlarıda kapsayan 4. boyuttur. Her boyut hiyerarşiye göre kapsama alanına girer. İki boyutlu varlıklar ekranda gördüğümüz varlıklardır.Onlar ekrandan çıkamayacaklar.sadece yansımadan ıbaretler. 4. boyut ise bizim algımızın ötesindedir. Biz
Zaman
Kuantum MekaniğiLeonard Susskind · Alfa Yayıncılık · 201779 okunma
Sevgi
Sevgi bir etkinliktir; edilgen bir olay değildir; bir şeyin içinde olmaktır, birşeye kapılmak değildir.Sevginin etkin özelliği, en genel biçimde şöyle tanımlanabilir : Sevgi vermektir, almak değildir. (Vermek vazgeçmek olarak anlaşıldığı için çoğu kişi sevmeyi gözünde büyütür ve bu durumdan kaçar) … Vermek,güçle dolu olmanın en iyi anlatımıdır. (Sf:29) “Kendini tanı!” Bu söz tüm ruh biliminin kaynağıdır.(sf:36) Vermek, almaktan daha doyurucu, daha haz verici, sevmek sevilmekten daha önemli bir şey olur.Kişi sevmemle, kendine tutulma(narsisizm) ve kendi çevresinde merkezleşme durumlarının yarattığı yalnızlık, kopmuşluk duygusunun hapishanesinden kurtulur.(sf;45) …. Çocuk sevgisi şu yolda gider : Sevdiğim için seviliyorum. Büyüklerin sevgisi ise : Sevdiğim için seviliyorum. Olgunlaşmamış sevgi : Seni, sana gereksinmem olduğu için seni seviyorum. Olgunlaşmış sevgi : Seni sevdiğim için sana gereksinmem var.(sf:45) …. Annenin yaşam sevgisi de tıpkı huzursuzluğu gibi bulaşıcıdır. Sf:52.(Yani bir evde kadın mutluysa ev mutludur.Bu büyük birşey :) ) …. Bilmek ve gene de bilmediğimizi sanmak en yüce başarıdır; bilmemek gene de bildiğimizi sanmak hastalıktır. Sf:74 Bu platformu yeni keşfettim geçmişe dönük olmasada geleceğe dönük kendime aldığım notlar için çok güzel birşey.
Eşitlik
Eşitlik(bunu en açık bir biçimde söyleyen Kant olmuştur),hiç kimsenin, başka birisinin amaçları için araç olmaması anlamına geliyordu. … Günümüzde eşitlik, “bir olmak”tan çok “aynı olmak” anlamına gelmektedir. … Çağımız kitle üretimi nasıl eşyaların tek tip olmasını gerektiriyorsa, toplumsal süreç de insanların tek tip olmasını ister ve buna “eşitlik” adı verilir. (İnceleme olarak söylebileceğim şey şudur ki : Eşitlik aynı olmak demek değildir.Eşitlik bir olmaktır.Birey kelimesi bir olmaktan gelmektedir.Çağımız insanlarının eşitlik adına yaptıkları şeyler aslında olması gerekenin dahi olmadığı günümüzde bir boşa çabadır.)
Sayfa 22·Kitabı okudu
Kızını koruma,Oğlunu eğit !
Kizini koruma oğlunu eğit ! Bu baslikta bir yaziyi gordum bu gun. Uzgunum.Cinsiyetcilik ile olaya yaklasmak ayri bir konu en son deginecegim tabi ama asil konumuz.Erkegin kadina uyguladigi veyahut cocuguna veyahut arkadasina uyguladigi siddet.Oncelikle bunun bir cozum olmadigini kucuk bir cocuga nasil anlatirsin ki ? Ses tonunun ne konustugundan daha onemli oldugunu.Susmanin bir tartismadaki kilit rolunu, cekip gidip sakinlesmenin ofkeliyken konusulanlarin geri alinamayacagini ve daha bir suru seyden bahsedebilirim ama Ben ogluma bir kadina vurma demem! Çocuk gördüğünü unutmaz şiddet ve travmalar unutulmaz ona bunu göstermeyeceğim Ayrıca bunu yapmamasi gerektigini bilmeli Neden mi? İnsan oldugu icin. Birisine birseyi yapma demek ozellikle cocuksa bunu yapmasi icin tesviktir adeta.Eh nasil egitecegiz derseniz insan oldugunu ogreterek tabiki. Karsisindakininde insan oldugunu ogretmek ilk adim olurdu.Sonra fiziksel ve zihinsel olarak nasil kavga edebilecegini kavgada nasil guclu olabilir ve bu gucu nasil kullanmasi gerektigini ogretirdim. Kavga ile birseylerin cozulemeyecegini en iyi bilen insanlar kavgayi deneyimlemis insanlardir.Kavga etmesini soylerdim ancak kavga edecekse kosullari öngörmesini; Bir bayan ise fiziksel olarak gucunun yetecegini ama bunun hicbir anlami olmadigini zekasi ile yenmesi gerektigini soylerdim.Dayak yiyebilir tabiki bu da zekasini gelistirirdi.Veyahut bu örnek çerçevesinde; Bir erkek ona vurdugu zaman zeka ile cozemeyecegini anlamali ve kendisini savunabilmeli.Dayak yiyebilir tabiki bu da fiziksel olarak eksikligini gidermesine yardimci olurdu. Siddetin her turlusune karsiyimdir.Ancak siddetin olmadigi bir dunya tanimiyorum. Siddeti yonlendirebilen insan her daim bir adim ondedir kaybetse bile kazanir. Ofkeden gozu donmus bir adam
Kadına Şiddet