“ Bütün nevrozların ve psikozların sebebi; insanın yetişme çağında yaşadığı mahrumiyet ve acıların anlamını bulamamasıdır” işte bu anlamlandırmama işi, İnsanoğlunu ilerleyen yaşlarında psikoza düşürüyor. Modern insan vahiyden ve ilahi anlamlardan koptuğu için gitgide anlamsız bir düzeye mahkum oluyor. Acilarini anlamlandıramıyor, başına gelen işleri bir sabır imtihani olarak, bir Çile olarak görmemeye başlıyor. Böylelikle insanda bir asilik başlıyor.” nedir bu başıma gelen? Ne saçma bir hayat! Her şey ne kadar kötü…” demeye başlıyor. İşte burada bambaşka bir hayat tarzı, bambaşka bir düşünce, anarşik bir tavır ortaya çıkıyor.