Yaşlı adam uzun bir süre balık tutamadığı için yardımcı olan küçük çocuk yanından alınmıştır. Çocuk gittinden beri kayıkta kendi kendine konuşmaktadır. Çok büyük bir balık yakalayıp kendini kurtarmak ister. Ağına bir balık takılır, büyük bir balık ama ya sonra?
Aşırı betimleme olduğu için bazı yerlerde beni yordu ama o anı birebir yaşamamı da sağladı. Düz bakmayıp biraz da geniş açıdan baktığınızda daha bir anlam kazanıyor.
Metaforlu bir şekilde yorumlayacak olursam başarmak istediklerimize her zaman kolayca ulaşamayacağız. Bazen ellerimiz yara bere olacak, tüm ihtiyacımız olanı yitireceğiz, umudumuz da tükenecek, vazgeçecek gibi olacağız ama içimizden gelen küçük bir istek, o istekle devam edeceğiz. Bazen elde ettikten sonra güllük gülistanlık olmayacak hiçbir şey. Keşke elde etmeseydim, diye düşüneceğiz, onsuz da iyiydim. Ama bir yandan başladığımız için mutlu olacağız. Uğruna ölüm döşeğine gelsek de...
"Oldukça istisnai bir şekilde net ve mantıklı bir fikir politikada ortaya atıldığında insanoğlu onu her zaman aptalca bir uygulamayla berbat etmiştir."
Cahilsin; okur öğrenirsin. Gerisin; ilerlersin. Adam yok; yetiştirirsin günün birinde meydana çıkıverir. Paran yok; kazanırsın. Her şeyin bir çaresi vardır. Fakat insan bozuldu mu, bunun çaresi yoktur.