Ne Milena Kafka'yı haketmiştir ne de Kafka Milena'yı...
Bu kitaba dair sayfalar dolusu yazabilirim hiç bıkmadan usanmadan.Ama bunu yerine sorular sordum kendi kendime;çok fazla soru çok fazla uykusuz ve baş ağrım oldu tıpkı Kafka gibi -İçinde bulunduğum zamanla alakalı olabilir-.
Bir soru sormak istiyorum????
Milena'ya Mektuplar kitabına başladığımda bir sayfasında dikkatimi çeken :
"Milena , kurşun kalemle yazmışsın....."
-sayfayı bir turlu bulamadım o yüzden cümlem eksik-
diye yazdığı duygu dolu cümlesi vardı.Daha sonra kurşun kalemle yazdığı yerlerde ki duygularıyla karşılaştım.
Sorum şu :
Kafka,kursun kalemle gelen mektuplara ayrı bir sevinç mi hüzün mü (bu duygunun adı her neyse) duymakta ,
yanılıyor muyum?
Yoksa yazışmaları sayfalar sürdüğü icin karalamak yerine silgi kullanmak adına yaptığını mı düşünmüs (silmek eylemi duygu ve dusuncelerinden vazgecmek olabilir ) ya da Milena nın içinde bulunduğu maddi sıkıntılardan dolayı olduğunu düşünüp üzülmekte,
Veyahut benim bilmedigim ,kursun kalemle yazılan yazıların deger ölçütü daha fazla mı?
....................