Orhan Kemal bu romanında genç bir adamın yoksullukla nasıl savaşmaya çalıştığını gözler önüne sermektedir. Genç bir adam evlenir,fabrikada memur olarak çalışmaktadır. Ama aldığı maaş malesef yetmez. Karısı düşünür ,taşınır eşine yardımci olmak için patronunun karısına gidip maaşına zam yapması için patronun karısına söylemek ister. Yolda kocası onu beklemektedir. Tüm umutları suya düşer. Yine bu kitapta anlatılmak istenen namuslu bir gencin tüm daleverelere iftiralara karşı mücadelesini anlatmaktadır. ...Okumanızı tavsiye ederim. ....
Dünya EviOrhan Kemal · Everest Yayınları · 2017579 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Yaşanmış ,kaybolmuş bir hayat hikayesi;Alice 15 yaşında ergenliğe adim atmis gencecik bir filiz insanların onu görmezden gelmesinden,kendine guvensizliginden ve mutlu olmak isteyen küçücük bir kız yanlış arkadaş seçiminden bir gün bir partide kolanın içine atılan uyuşturucudan hayatı tamamen değişir. Yalnizliktan ,ezilmislikten sıkılmıştır artık uyuşturucu kullandığında kendisini daha iyi hisseder ama ne kadar kotu bir duruma düşeceğinden haberi yoktur. Bende bir anneyim kitabı o kadar üzülerek okudum ki anne ve babaların çocuklarını taniyamaması ve sürekli onları yönlendirip istediği gibi olmaları için baskı yapıyorlar. Uyuşturucu herşeyi unutmak rahatlamak için seçtikleri bir yöntem malesef şimdiki zamanımızda bile o kadar küçük yaşlara ulaştıkı uzulerek haberlerde kitaplarda her yerde karşımıza çıkıyor. Çocukların kendine guvenen birey olarak yetiştirmek için onları dinlemeliyiz. Alice nu kadar güvensiz ve kendini bu kadar yalnız hissetmeseydi böyle olmazdi. Çocuklarımıza sahip çıkalım onları dinleyelim ,birlikte vakit geçirelim bende çalışan bir anneyim hicbirsey yapamazsak sadece akşam bir saatimiz onlara ayirip KALİTELİ VAKİT geçirelim. . Onlar bizim geleceğimiz ,çocuk doğurmak kolay önemli olan onlara saygıyı, sevgiyi,guveni iyi asilamaktir. Vatana ,millete hayırlı bir evlat yetiştirmek için cabalamakır. Yazacak daha o kadar çok şey varki neyse herkes kitabi mutlaka okumalı , okutmali ders kitabı niteliğinde bir kitap.... Mutlaka tavsiye ediyorum. ...