Sitmalar, hastalıklar , zulümler, buyruklar,acliklar, yoksulluklar, insan soyunun yaşama direncini kiramamis, ,insanoğlu kiyimlardan, asagilamalardan, sakatliklardan , kirimlardan sonra bile yaşamını sürdürmüştü. Bu korkunç güç , bu sonsuz direnc, bu yaşamak için katlanilan en aşağılık durumlar neydi, ne içindi?
Adam yarı uykuda , yarı düşde , bir insan canının ne kadar tatlı, vazgeçilmez olabileceğini, kimi insanların, belki de büyük bir insan çoğunluğunun canlarını vermemek için ne kadar alcalabileceklerini ilk olarak düşünüyordu. İnsan canı bu kadar alcalmaya değer miydi? Ne pahasına olursa olsun insan yasamini sürdürmeli miydi?