Öncelikle hepinize selaaaammm. Nasılsınız? Umarım iyisinizdir<8. Size bugün Franz Kafka'nın kaleme aldığı mükemmel bir eser olan Dönüşüm ile geldimm. Kitap benim açımdan mükemmel bir kitaptı. Kitabın dili kesinlikle ağır bir dile sahip değil ama çıtır okunacak bir kitapta değil. Bu kitap beni fazla etkilediğini bildirmek istiyorum sizlere. Gerek düşüncelerim olsun gerek davranışlarım olsun her şeyiyle beni etkiledi. O zaman hemen kısa bir özet geçelim kitaba. Kitap Gregor Samsa adlı bir gencin bir sabah dev bir haşereye dönüşmesi ile başlıyor. Gregor , dönüşümü sırasında uyuduğu için hiç bir şeyin farkında değil. Uyandığınızda kendinizi dev bir haşere olarak görseniz ne yapardınız? Evet , gerçekten tuhaf bir durum. Gregor dönüşümünü tamamladığı sırada bunun sadece geçici bir olay olduğunu düşünür ama aslında öyle değildir. Gregor Samsa; babası , annesi ve keman çalan genç bir kız kardeşi ile aynı evde yaşıyorlardır. Zamanla ailesinin ona nasıl davrandığını ve dönüşümden sonraki hayatını anlatıyor kitap. Benim açımdan ders olarak hiç kimseye güvenilmemesini anlatan bir kitaptı. Dediğim gibi gayet net ve kaliteli bir dil ile yazılmış bu kitap. Puanım 10/10. Hoşçakalınnnnnn.
Öncelikle hepinize tekrardan selamlar. Bugün size Çok sevdiğim bir yazar olan Stefan Zweig'in kaleme aldığı Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu ile geldimm. Bu kitap kesinlikle okurlar arasında popüler bir kitap bende bu nedenle okumaya karar vermiştim. Kitap beklentilerimi kesinlikle karşıladı. Kitap edebiyat kitabı olmasına rağmen çıtır okunabilecek bir kitaptı. Benim açımdan kitap aşırı sürükleyici bir eserdi. Bir sayfayı okuduktan sonra kitabın geri kalanını merak ve heyecanla okuyorsunuz. Elden düşürmediğim kitaplarımdan birisiydi açıkçası. Ben kitabı beğendim. Nerdeyse tüm okurlar kitabı ağlayarak bitirmiş ama ben çok duygusal bir insan olmama rağmen sadece tek tük sahnelerde ağlayabildim. O zaman size kısaca kitabın konusunu anlatayımm. Kitapta Orta yaşlarda bir yazar olan bir adamın evine bir buket çiçek ve bir adet mektup konulmasıyla başlıyor. Adam mektubu alıp okumaya başlıyor. Mektupta bilinmeyen bir kadın var. Bu kadın adamın her zaman hayatında olan ve ona aşık olan bir kadın ama adam bunu asla bilmiyor. Mektupta kadının tüm hayat hikayesi geçiyor. Kitabı bir mektup şeklinde okuyoruz tıpkı Johann Wolfgang Von Goethe'nin kaleme aldığı bir dünya klasiği olan Genç Wherther'in Acıları kitabı gibi. Ben kitabı gayet beğendim. Kitap beni biraz etkiledi. Kaliteli ve gayet açık bir dili var yazarımızın. Kitaba 9/10 puanını veriyorum. Hoşçakalınn.