Nesibe

Nesibe
Asla düzenli kitap okuyamıyorum. Yoğunluk ve yorgunluk. Nadiren de olsa bir iki sayfa okuduğumda not alayım diye hesap.
Kemal beni çok yordu
Puan vermedi
Dinlediğim bir kitap Gerçekten Kemal Bey insanlardan uzak dursa insanlığa daha yararlı olacağına inanıyorum. Aşk nedir bilemem ama adam akıllı sevdiğinle iletişim kurmadıktan sonra onu anlamaya çalışmadıktan sonra ne anlamı var aşkın? Kemal Füsun’a sahip olmayı seviyor bence Füsun’u değil. Onun hatırası onun için fiziksel dokunmalardan ibaret olduğu için eşyalardan teselli buluyor. Hayatın anlamı mutlu olmaktır diye diye sırf kendi mutluluğu için hem Sibel’i hem Füsun’u ve ailesini hem babasının bıraktığı şirketi harcadı. Kendi aşk diye nitelendirdiği hırs yüzünden. Ama kitap çok gerçek. Erkekler bu kadar benciller. Aşk bu diyerek istediklerini yapma hakkı görüyorlar kendilerinde. Güç ve sahip olma hırsı yüzünden. İstenmemeyi yediremedikleri için kendileri dahil herkese yalan söylüyorlar. Aşığım dedikleri insanı tanımaya anlamaya dahi çalışmıyorlar. Aynı hikayeyi Füsun’un ağzından da dinleyebilmeyi çok isterdim. Onun isteklerini ve hayallerini ondan duymayı. Kemal de annesi de anlayamadı belki ama okuyucu (ya da dinleyici) anlardı diye düşünüyorum.
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,5bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

Nesibe

, bir kitabı okumaya başladı
J. R. R. Tolkien
9.3/10 · 17,1bin okunma
…”O zaman bana okuduğun Akutagava’nın Çarklar öyküsünde bir yer vardı, oradaki pilot çok yükseklerdeki havayı soluduktan sonra artık yeryüzündeki havayı solumaya katlanamaz hale geliyordu. Uçak hastalığı denilen rahatsızlık. Gerçekten öyle bir hastalık var mı yok mu bilmiyorum ama o satırlar bugün bile aklımda.”…
Sayfa 80
Alıntı
“Kuşkusuz her ölüm anidir” dedi Bird. “Ama bir yandan da zamana yayılmıştır. İnsanın zihninde dolanan güzel cümleler gibi. Hem bir anlıktır hem de sonsuza dek uzayabilir. Doğu sahilinden batı sahiline kadar uzayabilir; hatta sonsuzluk kadar uzun sürebilir. Orada zaman denilen kavram kaybolur. Bu anlamda ben her gün yaşıyorken aslında ölmüş de olabilirim. Yine de gerçek ölüm çok ama çok ağır bir şeydir. O ana dek var olan her şey bir anda tümüyle yok oluverir. Saf bir hiçliğe dönüşür. Benim durumumda, o var olan şey bendim işte.”
Sayfa 48
Alıntı