Özellikle şehir ve kasabalarda yaşayan insanlar salgından kaçmak için köylere ve hastalığın bulaşmadığı yerlere akın ederek salgını oralara da taşıdılar.
Herkes ölüyordu nasıl olsa; iyisi de kötüsü de, güçlüsü de zayıfı da, hayata dör t elle sarılanı da yaşamı aşağılayanı da ... Herkes göçüp gidiyordu. Her şey göçüp gidiyordu.