Bazı tespihlerle hemen kaynaşırsınız, eliniz çabuk alı-şır. Bazısını da, ne kadar kıymetli olursa olsun, sevemezsi-niz. İnsan ilişkileri de böyle değil midir? Herkesle arkadaşlık kurabilir misiniz?
Yapraklarını dökmüş, dalları ve gövdesi çıplak kalmış ağaçların sorulmasının hikmeti neydi? Galiba şu: İyi gününde seni herkes tanır, sever, yanında olur. Meyvelerin varken, yapraklı dallarınla gölge verirken. Bakalım zor gününde, hiçbir nimetin yokken, şartlar ağırken, seni kim tanıyacak? Yanında hangileri olacak?