“Neden iyi Tann’dan söz ediyoruz?” Kızımın bu sorusu üzerine, “Birkaç hafta önce kızamığa yakalanmıştın ve iyi Tann seni iyileştirdi," dedim Ne var ki küçük kız yanıtı yeterli bulmamıştı; hemen yapıştırdı: “Peki ama baba, lütfen unutma: Her şeyden önce bana kızamığı gönderen o "
... oğlum için elimden geleni yaptım. Yaşamım bir başarısızlık değildi!” Sanki ölüm döşeğindeymişçesine geri dönüp yaşamına baktığımda, ansızın bunun bir anlamı olduğunu, çektiği onca acıyı bile kapsayan bir anlamı olduğunu görebildi. Aynı sebeple, örneğin ölen oğlununki gibi kısa bir yaşamın bile, coşku ve sevgi açısından öylesine zengin olabileceği, seksen yıl süren bir yaşamdan çok daha anlamlı olabileceği açıklık kazandı.