Aslı

Aslı
@Netasli
Üslubumuz kimliğimizdir. Hakkını da haddini de bilmek ne güzel... Doğa sporları ,yüzme, fitness. Yaş al ama yaşlanma
Öğretmen
Yüksek Lisans
Kahramanmaraş
Ankara, 21 Eylül 1980
74 okur puanı
Eylül 2023 tarihinde katıldı
Distopik bir dünya: Kızıl veba sonrası aynı istismarcılar
"Sevgili torunlarım bir de sizi büyücü-doktorlar konusunda uyarayım....şeytanın adamlarıdır karanlığa ve batıl inançlara neden olurlar. Ama biz de o kadar aşağı düzeylere inmişiz ki onların yalanlarına inanırız. Bizim sayımız artıkça onların da artacak, günün birinde bizi yönetmeye kalkacaklar..."
Sayfa 58 - İşbankası·Kitabı okudu
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

Aslı

, bir kitap okudu
Puan vermedi·394 syf.·
7 günde okudu
·
2025 1. kitabı
Fyodor Dostoyevski
8.4/10 · 23,8bin okunma
Dostoyevski nin kendini eleştirmesi
Ezilenler kitabının son söz bölümünde Dostoyevski kendini karakterler aracılığı ile de eleştirmekten geri durmamış. " yazılarımı o kadar işleyip oynuyormuşum ki insana usanç veriyormuş.." Kısa surede hikaye yazan Dostoyevski için Nataşa karakteri: " kendini harcıyorsun...böyle zorlanirsan hem kendini harcar hem sağlığını yitirirsin. S. ye bak iki yılda bir uzun hikaye yazıyor N. on yılda bir ancak roman çıkardı ama eser oya gibi işlenmiş en ufak bir eksiği yok..." Yazar: " doğru haklısın yalnız onların geçim dertleri yok yazılarına belirli bir zamana yetiştirmek zoruyla yazmıyorlar ..." Evet Özel yaşamından da bildiğimiz kadarıyla yazar geçim sıkıntısı çeken kumar borçlarından dolayı zor gunler geçiren biri..Hatta "Kumarbaz " kitabını 20 günde yazmış her ne kadar 39 yıl sonra yayınlansa da...Yine de tabiki bir çok güzel eseriyle Rus edebiyatının vazgecilmezlerindedir...
Ne olursa olsun ebeveynlerin çocuklarına küsme ya da onlarla inatlaşma hakkı yok...Dünyaya getirdikleri çocuklarından her daim sorumlular...Dostoyevski nin "Ezilenler" kitabını okurken bunu bir kez daha anladım...ve ölünün arkasından dökülen gözyaşı pişmanlıktansa hiç dinmiyor...bilelim.
"Ulu tanrım gazabına lütfuna, verdiğin herşeye şükürler olsun! Fırtınadan sonra bizi ışıklarıyla aydinlatan güneşe yaşadığımız mutlu ana şükürler olsun. Varsın ezilmiş aşağılanmış olalım madem hep beraberiz önemi yok bunun..."
Sayfa 366 - İş bankası·Kitabı okudu