" önce kendi içinde sezmenin, binbir işarete bakarak hissetmenin , o heyecanın bir uyarıcılığı var , bir çeşit adrenalin, çünkü bilinç düzeyine çıkmadan çok önce beden her şeyi biliyor..."
Yazar Soljenitsin'in okuduğum ilk kitabıydi.1970Nobel ödülünü alan yazar bu kitabında esirken Almanların elinden kaçarak kurtulan ancak bir kere esir düşmüş olduğu için öfkeyle karşılanıp Alman ajanı olarak yaftalanan Rus askeri Ivan Denisoviç in bir gününü anlatmaktadır...Rus toplama kampından diğer benzer hükümlülerle yaşantısı anlatılır. İnsanlar neler yaşamış savaş döneminde. Düşünün ülkeniz için savaşıyorsunuz ama sırf esir düştüğünüz için hüküm giyiyorsunuz hem de 10 sene...Kitabı okurken soğuk iliklerinize işleyecek .
"Travmayı insanlar geçmişte yaşanmış kötü yaşantılar sanır sadece. Oysa yaşanmamış güzel şeyler de travmadır"...Ne çok travmalarımız var ey meçhul kişi...