Eğer köy bir işçi, yahut gecekondu mahallesi haline gelmemisse,orada insan, tabiatla yüz yüze savaş halinde ise, köyün kaderi bu savaşın düzenlenebilişine tabidir. Tabiat köyün, hem en büyük dostu, hem en büyük düşmanıdır. İşte bizim gibi az gelişmiş bir memlekette devletin bir vazifesi de, köyü, tabiata karşı savaşında çağımızın tekniği ve usulleriyle silahlandırmaktır, teşkilatlandırmaktır. Köyün yaşayışını değiştirmek ve köyü yeniden yerleştirmektir. İşte, devletin köyde hatta mektepten önce gelen işi budur...