Benim için bu yılın açılış kitabı Od oldu. Tam 6 hafta sürem vardı. Birkaç sayfa okuyup ilerletemedim ve bıraktım. 6 haftanın sonunda tekrar şans vermek istedim vee iki üç günde bitirdim. Tasavvuf yönünden gelen ağdalı dille karşılaşma korkusu bende büyük bir önyargı uyandırmıştı. Ancak dili o kadar güzel ve sade ki. Baştaki köprüyü geçtikten sonra akıp gidiyor :) Kitap Yunus Emre'nin dünyevi ve ilahi yolculuğunu, aşkını, bilincini anlatıyor. Girmiş olduğu dini yolculuk beni çok etkiledi. Hayatı boyunca tek bir kadına aşık olması, durmaksızın oğlunu araması, Allaha duyduğu tarif edilemez sevgi ve bağlılık çok güzel anlatılmış. Bir yandan bu denli bağlılığı görürken bir diğer yandan İsmail'in kendince haklı isyanlarına şahit olmak kitabı hayatın ta kendisi haline getirdi zannımca. Bizim Yunus'u tanıyabileceğimiz çok güzel bir roman olmuş. Herkese tavsiye ederim.
Mecnun Leyla’dan geçmiş, Mevla’ya varmıştı; bense Sitare’den hiç geçmemiş, yıldızımı güneşe katmış, güneşin ışığında hep yıldız parıltısı görmüş, dört kitabın manasını bir Elif okumuştum.