Kul "malım,malım" der durur. Halbuki onun malından kendisine düşen sadece şudur : Yiyip tükettiği, giyip eskittiği, verip kurtulduğu.
Hadi be birader :
Ver kurtul!
Bana diyorsunuz ki ; üretim artmaz ise insanları nasıl duyuracağız? Burada elbette bir hinlik vardır. Üretimi arttırıyorsanız dünyada açlıktan ölen insanları doyurun. Ama hayır çok üretecek, çok satacak, çok kazanacak, çok yiyecek, çok def-i hacet edecek, çok haz alacaksınız şu üç günlük dünyada.
Tüketecek, tüketecek, tüketeceksiniz...
İşin sırrını vermiş olan etkiler şöyle derdi;
Yılan bile yılan iken toprağı kanaat ile yalar. Rızkı veren Cenab-ı Haktır.