Mor Sandıktaki Yazılar

Mor Sandıktaki Yazılar
Dağınık Piyano Klavyeleri ve Mor Sandıktaki Yazılar adlı kitapların yazarı ve aynı zamanda da okur
Okul öncesi öğretmeni
6 Aralık
140 okur puanı
Kasım 2025 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap

Mor Sandıktaki Yazılar

, bir kitap okudu
8/10
·272 syf.··
Beğendi
·
7 günde okudu
·
Okunma: 17 Ocak 2026 16:05
·
2026 10. kitabı
Zeus Kabadayı
8.8/10 · 101 okunma
Reklam
8/10
·272 syf.··
Beğendi
·
2026 10. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 17 Ocak 2026 16:05
Bazı kitaplar vardır; okunmaz, yaşanır. Yaşattığını Yaşa tam olarak böyle bir kitap. Zeus Kabadayı, satır aralarında kendi hayatının kırık dökük parçalarını okurun avuçlarına bırakıyor. Ne tam bir isyan bu, ne de bütünüyle bir kabulleniş… Daha çok, yaşadıklarından süzülmüş bir yorgun bilgelik. Her insan hayatla farklı bir pazarlık yapar. Kimi yenilir, kimi direnerek değişir. Yazar da bu kitabında, düşe kalka öğrendiklerini saklamadan anlatıyor. Yer yer öfkeli, yer yer kırgın; ama her hâliyle gerçek. Çünkü bu kitapta süs yok, rol yok, maske yok. “Kitap okurunu bulur” derler ya… Bu kitap, yarım kalmış cümleleri olanların, kalabalıklar içinde yalnız yürüyenlerin kitabı. Kısa cümlelerinde bile uzun suskunluklar saklı. Dipnotlarında bile, hayatın sert dokunuşları var. Affetmekten söz ederken bile kolaycılığa kaçmıyor yazar. Kahramanlığı anlatırken, onun yalnızca filmlerde güzel durduğunu fısıldıyor. Asıl kahramanlığın, insanın kendini omuzlaması olduğunu hatırlatıyor. Ve insan anlıyor ki; yalnızlık bazen bir eksiklik değil, bir duruştur. Geçmiş bazen bir yük değil, bir öğretmendir. Bu kitap; herkesin içinde susturduğu cümlelere dokunuyor. Kitaptan birkaç alıntı: - "Hakkını helal ettin mi diyecekler? İşte o zaman hesaplaşacağız." - "Herkese koşarak gittim ama bir kendime gelemedim." - “Artık geçmişle işim bitti benim. Kendi süper kahramanım, kendim oldum…” - “İnsan sadece tek kalınca yalnız hissetmez. İnsanların arasında da yalnız hisseder insan.” - “Yağmurları seven insanın içinde güneş hiç batmaz.” Eğer farklı bir kitap arıyorsanız, eğer biraz karanlıkla yüzleşmeye cesaretiniz varsa, Yaşattığını Yaşa tam da o anlar için yazılmış. Çünkü bazen insanı en çok, yaşadığı acılar olgunlaştırır. Bu da benden: Bizi en çok yaşadığımız üzüntü ve acılar evrilleştirdi.... Aylin Özgür
Yaşattığını YaşaZeus Kabadayı · Hayykitap · 2025101 okunma

Mor Sandıktaki Yazılar

, bir kitap okudu
8/10
·184 syf.··
Beğendi
·
2026 9. kitabı
Paulo Coelho
8.1/10 · 5,9bin okunma
Geriye bakarak yürürsen düşersin... Artık geçmişle işim bitti benim. Kendi süper kahramanım, kendim oldum. Çünkü tek çıkış yolunu ben biliyorum, bir başkası değil. Beni bu çukurdan sadece benim çıkarabileceğini anladığımda aslında kimseye ihtiyacım olmadığını anladım; bir süper kahramanın bile...
Sayfa 87·Kitabı okudu