Savaşmak,ama "ne için" savaşmak.Gitmek mi kalmak mı? Özgürlük mü sorumluluk mu?
Cepheye çağırılan askerin duygu durumu,iç sıkıntısı, kararsızlığı,vicdanı ve mecburiyeti, okuyucuyu içine çeken bir üslup ile anlatılmış.
Son sayfaya kadar askerin git gel ruh durumunda çalkalanıyor insan.Onu anlamaya başlıyor.Bütün soruların cevaplarını birlikte buluyor.
Savaşmak ama "ne için"?
Titreyen omuzları üzerinden Mart ayına has mavi gökyüzü yükselmişti.Bak! dedi, aşağıda bir köylü sabanını sürüyor, genç ve güçlü.O neden kendisini öldürtmüyor? Çünkü onun ülkesinde savaş yok, çünkü onun tarlası karşı taraftan bir kaç kilometre ötede;bu nedenle yasa onun için geçerli değil.