E.Y

E.Y
@Nobody023
Cehaletle mücadele
Ölene dek öğrenci
İstanbul
355 okur puanı
Eylül 2018 tarihinde katıldı
"-Kötülüklerin büsbütün egemen olduğu Namussuz bir çağ bu biliyorsun." Cemal Süreya
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Üzecekler seni, çok üzecekler. Aklına o zaman geleceğim işte..." Cemal Süreya
Sıkıldım bu şehirden. Daha ne bekliyorum ? Gelmeyecek olanı beklemeye Daha ne kadar umut gerek ? Olacağı olsa olurdu. " Sabır da yorulur" demiştim... Üstü Kalsın
Ne güzel demiş Turgut Uyar "ikimiz birden sevinebiliriz,göğe bakalım." Sence de sevinmenin vakti gelmedi mi?
Fes
Atatürkü kötülemek için Şapka kanunu uzerinden soylemlerde bulunarak batililaşma diyenlere, ben osmanli torunuyum diye ifadeler kullananlara sorum; 1- fes 2nci mahmut doneminde neden kullanilmaya başladi? fes(kiyafet nizamnamesi kanunu) 2- fesi hangi milletten gorüp de örnek aldik nerde urettik ve o dönem fes takan milletler hangileridir? 3 - 1826 baslayip-1829 yilinin sonunda kadin ve din adamlari haric herkesin takmasina neden zorunluluk getirildi? 4- o dönemde fes ıcin ayaklanan halka fetva verilerek caizdir diye neden dayatma yapildı? 5- 10 Ekim 1908 yilinda yapilan boykotta Avusturya’yı protesto eden halk başlarındaki fesleri çıkartarak yerine, işlemeli arakıye ve keçe külahlari neden giyerek protesto ettiler? 1908 de yayinlanan gazete yazisindan bir kesit sunayim sizlere (İstibdat, başımızda püsküllü bir belaydı. Hamdolsun onu defettik, ikinci püsküllü bela da bu Avusturya ticaretidir. Şimdi onun istilasından başımızı kurtarmak için, püskülünü attık, milli kıyafetimizin en eskilerinden olan bu hürriyet feslerini (keçe külah) giydik. Avusturya’nın Balkan şube-i ceziresinde oynadığı külah kapma ve kaptırma politikası bizi de külahlarımızı değiştirmeye mecbur etti) 6-osmanlidan önce ejdadiniz yokmuydu? Osmanlı diye bir ırk var mi ? Osmanli osmanogullarinin kendilerine aldıkları bir ünvan degilmiydi ? ATAM TÜRK IRKIDIR DEMEK neden zorunuza gider. Az bisey okuyun be okuyunca kafaniz acimaz sanal alemden, tv de cikan tarih şaklabanlarindan dizilerden tarihinizi ögrenirseniz konustugunuzda cehaletiniz ortaya çikar.... esen kalınız