Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
“Bak evladım” demiş, "Biz ne sağız ne soluz, -kalbinin yerini gösterip- biz burasıyız. Kalpte, gönülde duruyoruz, ortada bile değiliz. Kalp solda gibi görünür ama sağdan kuvvet alır. Şimdi sol görüş maneviyatı reddeder, sağ görüş de maddiyatı reddeder. Birbirleri ile kıyasıya çekişirler ama kalbin hem maddiyata hem maneviyata ihtiyacı var. Bu sebeple kalp, bedenin hayati organı yani maddiyatı temsil ettiği için solda durur lakin kalbin hakikati, gücü kuvveti maneviyattır, bu sebeple sağdan güç alır. Bu dünyada adalet yoktur evladım, arayış vardır. Bu arayışlar sebebiyledir bütün kavgalar. İşte aradığın şey ne sağdadır ne solda. Ortada olmak öyle kolay yol değil ki. O orta dediğin şey terazinin kefesini dengeleyen, birbirine eşit duran, değmeyen ama ayrı da durmayan dengedir. Dünyada o iki kefe aynı hizaya gelmez. İnsan pazarda satılan bir meyve değil ki! O vakit biz kalbimizin merkezinde durup ölene kadar orta olmak için uğraşacağız. Fikirler değişir, ideolojiler yıkılır, zalim de ölür mazlum da. İnsana insan gerek."
Bu kitabı çok öceleri almıştım ama bir türlü okumaya fırsat bulamamıştım. Her kitabın bir okuma zamanı olduğuna inanırım ben. Bakış açımı değiştiren bir kitap oldu her cümlesi öğüt dolu olması, hatta yüreğime dokunmuş olması farklı perspektiflerden bakmamı sağladı. Bir kitapla olgunlaşabilir insan. Biraz daha olgunlaştımm...