''Bağımsızlıktır içtiğimiz, nisan gülüdür açtığımız ve de gezdik, gördük, dolaştık, sorana, durana vatan dağlarından kekiktir saçtığımız: Koklayana bir yurttur, verilesi değil; insan bir sevdi mi, Anadolu anadır; kardaştır, yardır hiç ayrılası değil!''
Ceyhun Atuf KANSU'nun okuduğum ilk kitabı ve en güzeli bence.
Çok keyifli bir şekilde, yüzümde tebessüm ile hatta arada sırada yanımdaki insanlara içinden alıntılar aktararak kitaba devam ettim.
İçeriği tümüyle muhteşem. Yazar, Dinle ''Balım Kız, Dalım Oğul'' diyerek Anadolu'yu tüm yönleriyle, tüm güzellikleriyle, kültürüyle tarihiyle ele alıp o kadar güzel bir şekilde dile getirmiş ve harikulade bir eser çıkmış ortaya.
Açıkçası kitabın bitmesine üzüldüm diyebilirim. :)
Kesinlikle okumaya değer bir kitap.