Ey Thebaililer , yurttaşlarım ! O zorlu bilmeceleri çözen Oidipus’un haline bakın ! Çok kudretli bir insandı. Onun mutluluğu bu kentte hangi vatandaşı imrendirmemişti ? Şimdi ne kadar korkunç bir felaket kasırgasıyla sürüklendiğini görün ! Onun için , son gününü görmeden hiç kimseye mutluluğa ermiş demeyin !
Nasıl dayanır insan bakmaya ? Ne korkunç felaket ! Hiç görmedim ömrümde böylesini. Talihsiz Oidipus ! Nasıl oldu da böyle çılgınlığa kapıldın ? Hangi intikamcı tanrı kara bahtını büsbütün kararttı ? Yazık oldu , ah yazık ! Çok isterdim seninle konuşmak , seni dinlemek , ama bakamıyorum yüzüne ; dehşetten ürperiyorum !