Filin Öyküsü

Filin Öyküsü
@Nuryazicioglu
~Bir filin güzel olmak için belki de tek eksiği kırmızı bir şapkadır.
Gaziantep
10 Kasım
15 okur puanı
Ağustos 2021 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Ne yaptın?
Virane olmuş kalbime ne yaptın? Bak! Divane aşkım ne yaptın? Alışkanlığın ipeğinde rahat uyuyordum Kelebek gibi kanadıma ne yaptın? Gözünün kadehinden daha içmeden sarhoş oldum Meyhanem sarhoş oldu ne yaptın? Omzuma yaslanmaya değmez miydim? Omuzlarımın hasretine ne yaptın? Beni yordun kendinde yorgun gittin Ey yolcu! .. Evime ne yaptın? Gözyaşlarının yağmurundan dünyam ıslandı Yuvamın çatısına ne yaptın? Amin Bani - Che Kardi
Şiir
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Dune Kitabına Başlangıcım
'Bu nasıl bir efsanedir' diye başlamak isterim. Kitap hakkında genel bir yorum yapmayacağım henüz bitirmedim ancak şimdiden beni etkileyen ve derin düşüncelere götüren öyle cümleler var ki bunları paylaşmak isterim :) " - Öyle adamların bağlılığı nasıl kazanılır peki? -Geçerliliği kanıtlanmış yöntemler var: Kendilerini üstün hissetmelerini, gizli ve esrarengiz bir anlaşmanın taraflarından biri gibi hissetmelerini, acıları paylaşılıyormuş hissi yaşamalarını sağlamak. Onların bağlılığını kazanmak mümkün. Pek çok dünyada, pek çok kez başarıldı. " ~Syf.70 " ... ilk eğitimini öğrenmek üzerine almış... aldığı ilk ders de öğrenebileceğine inanması... Pek çok insanın öğrenebileceğine inanmaması daha da fazlasının ise öğrenmenin zor olduğuna inanması afallatıcıdır... her deneyimin bir ders taşıdığını biliyordu. " ~Syf.97 Kitaptan bu iki alıntı beni bağlamdan koparacak kadar düşündürdü özellikle şu birkaç yıldır sosyal medyanın her kesimden insanlar tarafından daha aktif kullanılması ile aslında geleceğimize dair birincil elden veriler elde ettik ki bu değerli bir argümantasyondur. Her an herkesin ne yaptığımızı bilecek kadar evimize girmesini sağlayan sosyal medya ile yöneticiler, insanların duygularını stratejik olarak paylaşmak zorunda kalmıyor çünkü insanlar onların istediği duyguları yaşayacağı bir öğrenme dersi ile yetiştiriliyor ki bu da akıllara Aldous Huxley 'Cesur Yeni Dünya'sında ki laboratuvarda yapılan öğretileri getiriyor. Bir başka akla gelen metofor ise Yevgeni Zamyati'nin 'Biz' adlı kitabındaki şeffaf cam daireler metaforu. Bunun günümüze yansıması ise elimize sığdırdığımız camlar. Bu camlar bizi “bitmek bilmeyen ‘bir şimdiki zaman’ yaşatan anlık iletiler ve imgeler dünyasında” kaybolmaya götürebileceğini tahmininde bulunduruyor. Bunun
Düşünce
Zamanında söylenmeyen her söz ve alınmayan her tavır, saatinde kalkmayan her otobüs gittikçe yoruyor insanı. Her şey zamanında yapılsa, her söz zamanında söylense ve otobüsler tam zamanında kalksa yine de yorulur muyduk yaşamaktan? Zaman ilerledikçe mi aklımız eriyor? Aklımız erdikçe mi yoruluyoruz?
Düşünce
Ne bileyim Füsun. Şimdi aramıza duvar örsen, Yine kalkıp senin sevdiğin renge boyarım. ~Didem Madak
Şiir
sen ve ben
Saadet zamanı: avluya doğru oturmuşuz, sen ve ben Endamımız çift, sûretimiz çift, rûhumuz tek, sen ve ben Bulandıran palavralardan âzâde, gamsız bir keyif, sen ve ben Sen ve ben, ne sen varsın ne de ben, bir olmuşuz aşk elinden ~Mevlana youtu.be/87l-wD1kJ2I
Şiir