Sözgelimi, eğitimin yararlı olduğunu söylemek, basmakalıptır; eğitimin zararlı olduğunu söylemekse tersinden basmakalıplık... Sanki daha bir çarpıcı görünür, ama aslında ikisi de aynı şeydir.
Saygı duyulma düşüncesi beni fazlasıyla korkuturdu. Bana göre "saygı görmek", her şeyi bilen ve her şeye gücü yeten biri beni görene, utanca mahkûm edene kadar herkesi mükemmele yakın bir hileyle kandırmak anlamına geliyordu. Benim "saygı" tanımım buydu.